Podstawy gospodarki budżetowej dla radnych
Szkolenie jest przeznaczone dla radnych gminnych i powiatowych. Posługując się budżetem przykładowej jednostki samorządu, przekazujemy w przystępny sposób wiedzę dotyczącą podstawowych pojęć związanych z budżetem gminy
lub powiatu, planowaniem wieloletnim oraz zarządzaniem długiem komunalnym w świetle przepisów ustawy o finansach publicznych.
Cel szkolenia:
Uzyskanie wiedzy pozwalającej na interpretację i ocenę budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w związku ze sprawowanym mandatem radnego.
Metoda przeprowadzenia:
Prezentacja multimedialna z dyskusją.
Czas trwania:
6 godzin
Program szkolenia:
Podstawowe pojęcia umożliwiające “czytanie” i interpretację budżetu.
Istota budżetu, uchwały budżetowej i wieloletniej prognozy finansowej oraz kompetencje organów gminy/powiatu w tym obszarze.
Dług samorządu – limity i zarządzanie zadłużeniem.
Przedsięwzięcia ujmowane w wieloletniej prognozie finansowej.
Rachunki bankowe – bankowa obsługa budżetu i zadłużenia.
Plany finansowe jednostek organizacyjnych.
Procedura absolutoryjna.
Koszt szkolenia:
270,00 zł netto/osoba (wliczone materiały szkoleniowe i serwis kawowy)
Uwaga: W przypadku opłacenia kosztów szkolenia ze środków publicznych, są one zwolnione z podatku VAT zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.)
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.